четвъртък, 7 юли 2011 г.

интервю : Kalbata (Soul Jazz Records)


Тази събота София ще стане свидетел на едно изключително събитие наречено Mellow Music Festival. Рядко в България се слуват подобни мероприятия представящи най-иновативните диждеи и изпълнители от световната сцена.

Някой от вас са чували за Soul Jazz Records, лейбъл издаващ страхотни реге, ска и дъб компилации както и представящ много и интересни други неща. Един от най-новите артисти подписани от лейбъла се казва Kalbata, пристига от Израел и представя музика силно повлияна от реге сцената от края на 70-те и началото на 80-те години. Шеф на лейбъл, продуцент, изпълнител и реге селектор : Kalbata ни говори за саундсистем културата, за израелската реге сцена и Matisyahu.


- Разкажи ми малко повече за музикалното ти минало, как започна да се занимаваш с музика?

В началото започнах да ходя по рейв партита, след това да слушам и по-електронна и дарк уейв музика. По това време започнах да слушам и много дъб и ранен денсхол, жанрове които паснаха добре на музикалните ми виждания. Малко по-малко започнах да включвам това в музиката си и в крайна сметка този звук стана основен елемент в това което правя. Винаги съм искал да предам чуството което изпитвах ходейки на саунд систем партита в музиката си, затова и започнах да го правя.

- Представи ни израелската реге сцена с няколко думи? Не чуваме особено често за местни изпълнители.

Аз съм от Тел Авив, град в който реге сцената е много развита. Тук има много саунд системи с различен звук, нещата са доста интересни. Може да сте чували за имена като Piloni и Sabbo които са продуцирали албуми за известни ямайски имена. Тъй като аз харесвам по-скоро старите денсхол неща, това което наричам "sound system roots" има много последователи тук.
Занимавам се и с лейбъл чрез който преиздаваме рядки и непозначи записи, и въпреки, че най-често бивам канен да пускам на електронни партита, много често пускам и на реге партита където се старая да покажа моето разбиране за реге музиката.



- Интересно би било да чуем мнението ти за може би единствената международна еврейска реге звезда Matisyahu.

Ако трябва да бъда честен той не ме интерсува. Слушам много специфични неща в реге музиката и факта, че той е православен евреин въобще не ме впечатлява. В реге музиката винаги е имало силна връзка с Израел, но със сигурност мога да намеря доста по-добри примери от евреин живеещ в Ню Йорк и пеещ реге.



- Казваш, че си повлиям от реге сцената от края на 70-те и началото на 80-те години. Какво те отведе в тези музикално води?

През тези години които са преход между раста регето и преди началото на дигиталната ера са период където музиката наистина се случва в саунд системите. Те набират такава популярност, че записите започват да звучат все едно са записани в саунд систем сесия.
Музиката започва да се променя и скоро започват да се почвчват парчета с уникално силен бас, както и ново поколение синджеи и диджеи които полагат основите на денсхола. Тези години за вълшебни и наистина огромно количество страхотна музика е останала като доказателство за тях.

- Кажи ни няколко твои любими изпълнители или парчета от този период които са ти оказали влияние?

Толкова много са : продукциите на Junjo, Jah Thomas и Captain Sinbad, артисти като Little John, Echo Minott, Louie Lepkie, Nicodemus, Early B, Billy Boyo, John Wayne и т.н.

- Разкажи ми за работата ти със Soul Jazz records? Как и къде започна всичко? Също така си записал последния си сингъл в Ямайка по аналогов начин, нещо което много малко хора правят в днешно време. Да не би да си се опитал да прездадеш звука от едно време в епоха в която дигиталните технологии са превзели всичко?

Живял съм в Лондон дълги години, и Sounds of the Universe (музикалният магазин на Soul Jazz Records бел.ред.) беше мястото откъдето купувах повечето си плочи. Там се чуствах почти религиозно, и винаги ходех да търся нови и стари интересни неща. Когато подписах договор с лейбъла, по някакъв начин затворихме омагьосаният кръг.
Първите ми две парчета за Soul Jazz бяха по-скоро дъбстеп/денсхол звучащи, и с участието на Warrior Queen и Capper Priest. През цялото това време се забавлявах с аналогови записи с един приятел, продуцент който работи само и изцяло с аналогични технологии. Бях напълно зашеметен от звука който музиката придобива ако бъде продуцирана по подобен начин, така, че трябваше да опитам. Бяхме толкова доволни от резултата, че решихме да продължим и да запишем с двама от любимите ми певци : Little John и Jah Thomas. Процеса на записване беше дълъг и изморителен, но резултата си заслужаваше всички усилия които хвърлихме. Със сигурност това е записа с който съм най-горд.

Kalbata ще се изяви в събота, 9-ти юли в клуб LifeHouse, като част от програмата на Mellow Music Festival.

Spring Hill Records
Myspace Kalbata
Soul Jazz Records
Mellow Music Festival

Sugar Plum Plum feat Little John and Jah Thomas

Няма коментари:

Публикуване на коментар