понеделник, 7 февруари 2011 г.

ревю : BGz - s/t


Тя е пролетта и лятото взети заедно
А аз съм мъгла
Тя се усмихва срещу вятъра
И еротично-кокетно обръща главата си леко настрани
("Чи", BGz)


Дoста рядко( или всъщност май за първи път) ми се случва да пиша ревю за български албум. Това е нещо което ме радва изключително много, още повече че става въпрос за група като BGz.

Чудех се с какво бих могъл да сравня дебютния албум на Bgz. И мисля, че нещо като Slightly Stoopid, смесено с много фънки китари и моменти, би подхождало доста добре на музиката на софийската група. Без проблем мога да си се представя пътувайки за морето в някой избушен рейс с техните парчета като саундтрак, което прави усещането още по-силно...

А това, че едва днес, известно време след излизането на албума, седнах да напиша няколко изречения за него и да го представя не променя факта, че той е една от много (ама наистина много) приятните изненади, до които моите уши се добраха през изминалите няколко месеца.

Качествени реге и дъб моменти (меланхолията на "Вали" в някой дъждовен есенен ден), любовни парчета ("Чи" за някой романтичен неделен следобед), или фънкарии (Rubbit! за по-приповдигнато настроение) - едноименният първи запис на BGz е нещо, което всеки харесващ качествена българска музика трябва да чуе.

Това, което лично мен ме зарадва е, че не липсват песни с дължина над 5 минути – нещо, което малко групи си позволяват. И не само това, но и задачата е изпълнена безгрешно. Меки китари, приятни текстове (на места леко наивни, но това е и част от чара) – всичко, което е нужно за качествена 45-минутна среща с някоя група.

Въпреки че музикално няма много допирни точки, мисля че BGz е най-доброто реге/дъб издание на българския пазар от 4 години насам, след ЕP- то на Root Souljah ot 2007-ма. Представете си "Дагадумба" на Уикеда, прибавете малко Kaya и Sub Zero Farm и ще достигнете до приблизителна идея какво ви очаква.

От личен опит съм се убедил, че когато не знам какво да си пусна, BGz винаги идва на място.

P.S. : Можете да си свалите албума от официалния сайт на групата. Въпреки това на цената на една кутия цигари можете да си купите оригиналния диск в digipack опаковка. Подкрепете групата, за да може и в бъдеще да може да слушаме такава музика!




Официален сайт

Няма коментари:

Публикуване на коментар